Zapomoga
Co to jest zapomoga ?
Zapomoga to forma pomocy skierowana do studentów znajdujących się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Jest wypłacana jednorazowo. Możesz ubiegać się o zapomogę nie więcej niż dwa razy w danym roku akademickim.
Zanim złożysz wniosek o zapomogę koniecznie zapoznaj się z Regulaminem świadczeń dla studentów.
Kto może ubiegać się o zapomogę?
Jeżeli jesteś studentem Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie i znalazłeś się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej możesz ubiegać się o przyznanie zapomogi.
Zapomoga nie przysługuje, jeśli:
- posiadasz tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny,
- posiadasz tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny i ponownie podejmujesz studia pierwszego stopnia,
- studiujesz dłużej niż 12 semestrów, przy czym świadczenie przysługuje maksymalnie:
- na studiach pierwszego stopnia – przez 9 semestrów,
- na studiach drugiego stopnia – przez 7 semestrów.
Pamiętaj!
Do limitu 12 semestrów wlicza się również studia rozpoczęte na innej uczelni, w tym semestry przypadające na urlop od zajęć. Wyjątek stanowią kolejne studia pierwszego stopnia rozpoczęte lub kontynuowane po uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub równorzędnego. Jeśli studiujesz na kilku kierunkach jednocześnie, semestry odbywane równocześnie liczone są jako jeden semestr.
Kiedy ubiegać się o zapomogę?
Wniosek o przyznanie zapomogi możesz złożyć w dowolnym momencie roku akademickiego. Musisz jednak zrobić to niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu trzech miesięcy od daty wystąpienia zdarzenia uprawniającego do jej otrzymania.
Jak złożyć wniosek o zapomogę?
Wniosek wraz z załącznikami (każdy dokument w oddzielnym pliku w formacie PDF) składasz wyłącznie w systemie USOSweb. Nie musisz go drukować ani dostarczać jego wersji papierowej do Biura Pomocy Materialnej.
Aby złożyć wniosek, zaloguj się na swoje indywidualne konto w systemie USOSweb, następnie przejdź do zakładki DLA WSZYSTKICH, a potem do sekcji WNIOSKI. Z listy dostępnych wniosków wybierz wniosek o zapomogę na semestr letni roku akademickiego 2024/2025. Po wypełnieniu formularza zatwierdź go, klikając "DALEJ: PODPISZ I ZŁÓŻ ELEKTRONICZNIE".
Po kliknięciu tego przycisku system wyświetli kolejne okno, w którym trzeba będzie wprowadzić kod autoryzacyjny wysłany na Twój adres e-mail. Dopiero po wpisaniu kodu wniosek zostanie złożony drogą elektroniczną w systemie USOSweb.
Pamiętaj !
Złożenie wniosku w systemie USOSweb jest wystarczające – ważne, aby miał status "złożony". Nie musisz go drukować ani wysyłać w wersji papierowej do Biura Pomocy Materialnej.
Co oznaczają statusy wniosków w systemie USOSweb?
Wypełniany - wniosek jest w trakcie wypełniania i możesz dokonywać zmian w dokumencie. Wnioski z takim statusem nie będą weryfikowane.
Złożony - na tym etapie nie możesz już dokonywać zmian w dokumencie. Nie drukuj wniosku i nie wysyłaj jego papierowej wersji do Biura Pomocy Materialnej. Jeżeli uznasz, że podczas wypełniania wniosku popełniłeś błąd i chcesz go ponownie edytować, musisz zwrócić się do Biura Pomocy Materialnej o cofnięcie dokumentu elektronicznego do poprawy. Po zakończeniu ponownej edycji należy powtórzyć procedurę złożenia.
Cofnięty do poprawy/Cofnięty do uzupełnienia - w trakcie weryfikacji koordynator stwierdził błędy lub braki w dostarczonych dokumentach. Szczegółowe informacje o sposobie poprawy lub uzupełnienia wniosku znajdziesz w komentarzu widocznym w USOSweb lub na swojej skrzynce mailowej. Po zakończeniu ponownej edycji wniosku należy powtórzyć procedurę złożenia.
Gotowy do rozpatrzenia - weryfikacja dokumentów została zakończona. Twój wniosek jest gotowy do rozpatrzenia.
Rozpatrzony - status wniosku informuje, że wkrótce udostępniona zostanie decyzja.
Rozpatrzony (decyzja do doręczenia) - decyzja zostanie/została udostępniona w systemie USOSweb. Decyzja musi zostać podpisana przez Rektora, dlatego pojawienie się jej w systemie może potrwać kilka dni. Z decyzją możesz się zapoznać po zalogowaniu do systemu USOSweb w zakładce "dla wszystkich/wnioski/lista pism administracyjnych".