Zapomoga
Co to jest zapomoga ?
Zapomoga to forma pomocy skierowana do studentów znajdujących się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej. Jest wypłacana jednorazowo. Możesz ubiegać się o zapomogę nie więcej niż dwa razy w danym roku akademickim.
Zanim złożysz wniosek o zapomogę koniecznie zapoznaj się z Regulaminem świadczeń dla studentów.
Kto może ubiegać się o zapomogę?
Jeżeli jesteś studentem Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie i znalazłeś się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej możesz ubiegać się o przyznanie zapomogi.
Zapomoga nie przysługuje, gdy:
- posiadasz tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny;
- posiadasz tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny, jeżeli ponownie podejmujesz studia pierwszego stopnia;
- studiujesz dłużej niż 12 semestrów, z zastrzeżeniem, że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na:
- studiach pierwszego stopnia - nie dłużej niż przez dziewięć miesięcy;
- studiach drugiego stopnia - nie dłużej niż przez siedem semestrów.
Pamiętaj !
Do limitu 12 semestrów wlicza się studia rozpoczęte również na innej Uczelni niż Uniwersytet Rolniczy, w tym także semestry przypadające w okresie korzystania z urlopów od zajęć. Wyjątek stanowią semestry na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera lub równorzędnego. W przypadku kształcenia się na kilku kierunkach studiów, semestry odbywane równocześnie traktuje się jako jeden semestr.
Kiedy ubiegać się o zapomogę?
Wniosek o przyznanie zapomogi możesz złożyć przez cały rok akademicki. Musisz jednak go złożyć niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie trzech miesięcy od daty wystąpienia zdarzenia, uprawniającego do otrzymania zapomogi.
Jak złożyć wniosek o zapomogę?
Wniosek rejestrujesz w systemie USOSweb. Po zalogowaniu do systemu USOSweb na swoim indywidualnym koncie, wchodzisz w zakładkę DLA WSZYSTKICH, następnie we WNIOSKI. Wypełniasz Wniosek o zapomogę na rok akademicki 2024/2025.
Po zarejestrowaniu wniosku o zapomogę musisz go wydrukować, podpisać i wraz z dokumentami potwierdzającymi fakt znalezienia się przejściowo w trudnej sytuacji życiowej, wysłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Adres do korespondencji:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Biuro Pomocy Materialnej
al. Mickiewicza 21; 31-120 Kraków
Pamiętaj !
Samo zarejestrowanie wniosku w systemie USOSweb jest wyłącznie czynnością techniczną i nie stanowi złożenia wniosku. Dopiero złożenie wniosku w wersji papierowej w Biurze Pomocy Materialnej jest konieczne do wszczęcia postępowania w sprawie przyznania świadczenia.
Co oznaczają statusy wniosków w systemie USOSweb?
Wypełniany - wniosek jest w trakcie wypełniania i możesz dokonywać zmian w dokumencie. Wnioski z takim statusem nie będą weryfikowane.
Złożony - na tym etapie nie możesz już dokonywać zmian w dokumencie. Wydrukowany i podpisany wniosek musisz teraz przesłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Cofnięty do poprawy/Cofnięty do uzupełnienia - w trakcie weryfikacji koordynator stwierdził błędy lub braki w dostarczonych dokumentach. Szczegółowe informacje o sposobie poprawy lub uzupełnienia wniosku znajdziesz w komentarzu widocznym w USOSweb lub na swojej skrzynce mailowej.
Gotowy do rozpatrzenia - weryfikacja dokumentów została zakończona. Twój wniosek jest gotowy do rozpatrzenia.
Rozpatrzony - status wniosku informuje, że wkrótce udostępniona zostanie decyzja.
Rozpatrzony (decyzja do doręczenia) - decyzja zostanie/została udostępniona w systemie USOSweb. Decyzja musi zostać podpisana przez Rektora, dlatego pojawienie się jej w systemie może potrwać kilka dni. Z decyzją możesz się zapoznać po zalogowaniu do systemu USOSweb w zakładce "dla wszystkich/wnioski/lista pism administracyjnych".