Stypendium rektora
Kto może ubiegać się o stypendium rektora?
Stypendium rektora otrzymuje student przyjęty na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia lub na pierwszy rok jednolitych studiów magisterskich w roku złożenia egzaminu maturalnego, który jest:
- laureatem olimpiady międzynarodowej albo laureatem lub finalistą olimpiady stopnia centralnego, o których mowa w przepisach o systemie oświaty;
- medalistą co najmniej współzawodnictwa sportowego o tytuł Mistrza Polski w danym sporcie, o którym mowa w przepisach o sporcie.
Wykaz polskich związków sportowych
Stypendium rektora może otrzymać student co najmniej drugiego roku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub student studiów drugiego stopnia, który w poprzednim semestrze uzyskał wyróżniające wyniki w nauce, osiągnięcia naukowe lub artystyczne, lub osiągnięcia sportowe we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym.
Przez wyróżniające wyniki w nauce rozumie się średnią ważoną ocen na poziomie co najmniej 4,0. W przypadku wykazania przez studenta osiągnięć naukowych lub artystycznych, lub osiągnięć sportowych we współzawodnictwie co najmniej na poziomie krajowym - dopuszcza się średnią ważoną ocen poniżej 4,0. Szczegółowy wykaz punktowanych osiągnięć naukowych, artystycznych i sportowych zawiera Regulamin świadczeń dla studentów.
Stypendium rektora nie przysługuje, jeżeli:
- posiadasz tytuł zawodowy magistra lub równorzędny (również uzyskany za granicą);
- posiadasz tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny (również uzyskany za granicą) - gdy wnioskujesz o stypendium rektora na kolejnych studiach pierwszego stopnia;
- studiujesz dłużej niż 12 semestrów, z zastrzeżeniem, że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na studiach pierwszego stopnia - nie dłużej niż przez 9 semestrów, na studiach drugiego stopnia - nie dłużej niż przez 7 semestrów;
- powtarzasz poprzedni semestr;
- w poprzednim semestrze:
- nie posiadałeś statusu studenta;
- przebywałeś na urlopie;
- nie zaliczyłeś terminowo wszystkich przedmiotów i kursów przewidzianych planem studiów.
Kiedy ubiegać się o stypendium rektora?
Wniosek o przyznanie stypendium rektora na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 musisz złożyć w terminie do 15 października 2024 r.
Jak złożyć wniosek o stypendium rektora?
Wniosek rejestrujesz w systemie USOSweb. Po zalogowaniu do systemu na swoim indywidualnym koncie, wchodzisz w zakładkę DLA WSZYSTKICH, następnie we WNIOSKI. Wypełniasz Wniosek o stypendium rektora na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025.
Po zarejestrowaniu w systemie USOSweb wniosku o stypendium rektora, musisz go wydrukować, podpisać i wraz z dokumentami potwierdzającymi dodatkowe osiągnięcia naukowe, artystyczne lub sportowe (tylko jeśli takie posiadasz), wysłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Pamiętaj !
Samo zarejestrowanie wniosku w systemie USOSweb jest czynnością wyłącznie techniczną i nie stanowi złożenia wniosku. Dopiero złożenie wniosku w wersji papierowej w Biurze Pomocy Materialnej wszczyna postępowanie w sprawie przyznania świadczenia.
Adres do korespondencji:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Biuro Pomocy Materialnej
al. Mickiewicza 21; 31-120 Kraków
Co oznaczają statusy wniosków w systemie USOSweb?
Wypełniany - wniosek jest w trakcie wypełniania i możesz dokonywać zmian w dokumencie. Wnioski z takim statusem nie będą weryfikowane.
Złożony - na tym etapie nie możesz już dokonywać zmian w dokumencie. Wydrukowany i podpisany wniosek musisz teraz przesłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Cofnięty do poprawy/Cofnięty do uzupełnienia - w trakcie weryfikacji koordynator stwierdził błędy lub braki w dostarczonych dokumentach. Szczegółowe informacje o sposobie poprawy lub uzupełnienia wniosku znajdziesz w komentarzu widocznym w USOSweb lub na swojej skrzynce mailowej.
Gotowy do rozpatrzenia - weryfikacja dokumentów została zakończona. Twój wniosek jest gotowy do rozpatrzenia.
Rozpatrzony - status wniosku informuje, że wkrótce udostępniona zostanie decyzja.
Rozpatrzony (decyzja do doręczenia) - decyzja zostanie/została udostępniona w systemie USOSweb. Decyzja musi zostać podpisana przez Rektora, dlatego pojawienie się jej w systemie może potrwać kilka dni. Z decyzją możesz się zapoznać po zalogowaniu do systemu USOSweb w zakładce "dla wszystkich/wnioski/lista pism administracyjnych".