Stypendium socjalne
Co to jest stypendium socjalne?
Stypendium socjalne to forma pomocy skierowana do studentów znajdujących się w trudnej sytuacji materialnej. Przyznawane jest na semestr i wypłacane jest co miesiąc, a jego wysokość zależy od dochodów w Twojej rodziny.
Stypendium socjalne można pobierać tylko na jednym kierunku studiów. Pobieranie stypendium socjalnego nie wyklucza możliwości ubiegania się o pozostałe świadczenia stypendialne.
Zanim złożysz wniosek o stypendium socjalne koniecznie zapoznaj się z Regulaminem świadczeń dla studentów.
Kto może ubiegać się o stypendium socjalne?
Jeżeli jesteś studentem Uniwersytetu Rolniczego im. Hugona Kołłątaja w Krakowie i znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej, tj. miesięczny dochód na osobę w Twojej rodzinie nie przekracza kwoty 1570,50 zł, możesz ubiegać się o stypendium socjalne.
Stypendium socjalne nie przysługuje, jeżeli:
- posiadasz tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera lub równorzędny;
- posiadasz tytuł zawodowy licencjata, inżyniera lub równorzędny, jeżeli ponownie podejmujesz studia pierwszego stopnia;
- studiujesz dłużej niż 12 semestrów, z zastrzeżeniem, że w ramach tego okresu świadczenia przysługują na:
- studiach pierwszego stopnia - nie dłużej niż przez dziewięć miesięcy;
- studiach drugiego stopnia - nie dłużej niż przez siedem semestrów.
Pamiętaj !
Do limitu 12 semestrów wlicza się studia rozpoczęte również na innej Uczelni niż Uniwersytet Rolniczy, w tym także semestry przypadające w okresie korzystania z urlopów od zajęć. Wyjątek stanowią semestry na kolejnych studiach pierwszego stopnia rozpoczętych lub kontynuowanych po uzyskaniu pierwszego tytułu zawodowego licencjata, inżyniera lub równorzędnego. W przypadku kształcenia się na kilku kierunkach studiów, semestry odbywane równocześnie traktuje się jako jeden semestr.
Kiedy ubiegać się o stypendium socjalne?
Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 musisz złożyć w terminie do 15 października 2024 r. Jeżeli złożysz wniosek po dniu 15 października 2024 r. stypendium zostanie Ci przyznane dopiero od miesiąca listopada 2024 r.
Wniosek o przyznanie stypendium socjalnego na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 możesz również złożyć w trakcie trwania semestru, do 10-tego dnia każdego miesiąca, nie później niż w miesiącu lutym 2025 r. Musisz pamiętać, że dla wniosków złożonych po 10-tym dniu danego miesiąca (w okresie od listopada 2024 r. do lutego 2025 r.), stypendium zostanie Ci przyznane od następnego miesiąca po złożeniu wniosku.
Jak złożyć wniosek o stypendium socjalne?
Wniosek rejestrujesz w systemie USOSweb. Po zalogowaniu do systemu na swoim indywidualnym koncie, wchodzisz w zakładkę DLA WSZYSTKICH, następnie we WNIOSKI. Wypełniasz oświadczenie o dochodach 2023 oraz Wniosek o stypendium socjalne na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025.
Po zarejestrowaniu w systemie USOSweb oświadczenia o dochodach 2023 oraz wniosku o stypendium socjalne, musisz je wydrukować, podpisać i wraz z dokumentami potwierdzającymi dochody Twojej rodziny, wysłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Pamiętaj !
Samo zarejestrowanie wniosku w systemie USOSweb jest czynnością wyłącznie techniczną i nie stanowi złożenia wniosku. Dopiero złożenie wniosku w wersji papierowej w Biurze Pomocy Materialnej wszczyna postępowanie w sprawie przyznania świadczenia.
Adres do korespondencji:
Uniwersytet Rolniczy im. Hugona Kołłątaja w Krakowie
Biuro Pomocy Materialnej
al. Mickiewicza 21; 31-120 Kraków
Kogo wliczyć do składu rodziny?
Ustalając dochód na osobę w rodzinie studenta ubiegającego się o przyznanie stypendium socjalnego musisz uwzględnić dochody osiągane przez:
- studenta;
- małżonka studenta;
- rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych studenta;
- będące na utrzymaniu osób, o których mowa w punkcie 1-3, dzieci niepełnoletnie, dzieci pobierające naukę do 26 roku życia, a jeżeli 26 rok życia przypada w ostatnim roku studiów, do ich ukończenia, oraz dzieci z niepełnosprawnością bez względu na wiek.
Możesz złożyć wniosek o stypendium socjalne bez podawania dochodów rodziców, gdy do wniosku dołączysz oświadczenie o nieprowadzeniu gospodarstwa domowego z żadnym z rodziców oraz jeżeli spełniasz jeden z następujących warunków:
- masz ukończone 26 lat;
- pozostajesz w związku małżeńskim;
- masz na utrzymaniu dzieci;
- osiągnąłeś pełnoletność przebywając w pieczy zastępczej;
- posiadasz stałe źródło dochodów, a Twój przeciętny miesięczny dochód w poprzednim roku podatkowym oraz w roku bieżącym w miesiącach poprzedzających miesiąc złożenia oświadczenia o dochodach jest wyższy lub równy 1396 zł.
Ponadto rodzica lub rodziców studenta nie wlicza się do składu rodziny w sytuacji, gdy:
- rodzic lub rodzice są wyrokiem sądu zobowiązani do alimentów na rzecz studenta;
- rodzice lub jedno z rodziców nie żyje;
- rodzice są nieznani;
- powództwo o ustalenie świadczenia alimentacyjnego od rodzica lub od rodziców zostało oddalone.
W jaki sposób udokumentować dochody rodziny studenta?
Szczegółowy wykaz dokumentów, jakie musisz dołączyć do wniosku o stypendium socjalne zawiera załącznik nr 4 do Regulaminu świadczeń dla studentów.
Pamiętaj !!!
Student, którego miesięczny dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kwoty kryterium dochodowego uprawniającego do ubiegania się o świadczenia z pomocy społecznej (obecnie 600 zł netto, od 1 stycznia 2025 r. - 823 zł netto), do wniosku o przyznanie stypendium socjalnego dołącza zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej (lub z centrum usług społecznych) o korzystaniu w roku złożenia tego wniosku ze świadczeń pomocy społecznej przez niego lub przez członków jego rodziny. Niedołączenie takiego zaświadczenia skutkuje odmową przyznania stypendium socjalnego.
W przypadku, gdy student wykazuje we wniosku o stypendium socjalne bardzo niskie dochody lub ich brak, a nie korzysta on lub członkowie jego rodziny ze świadczeń z pomocy społecznej, stypendium socjalne może zostać przyznane wyłącznie w przypadku, gdy udokumentował źródła utrzymania rodziny.
Dokumenty obowiązkowe:
- wniosek o stypendium socjalne na semestr zimowy roku akademickiego 2024/2025 - wygenerowany z systemu USOSweb;
- oświadczenie o dochodach 2023 - wygenerowany z systemu USOSweb;
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o dochodzie podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych za rok 2023 - na zasadach określonych w art. 27, art. 30b, art. 30c, art. 30e i art. 30f ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych wraz z kwotą przychodu niepodlegającego opodatkowaniu dla osób poniżej 26 roku życia;
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości przychodów studenta i członków jego rodziny zwolnionych z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 140, 148, 152-154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych;
- zaświadczenie z ZUS zawierające informacje o wysokości zapłaconych składek na ubezpieczenie zdrowotne w roku 2023 - dla każdego członka rodziny, który w roku 2023 uzyskał dochody;
- oświadczenie studenta o dochodach niepodlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych osiągniętych w roku 2023 - oddzielnie dla każdego pełnoletniego członka rodziny.
Dokumenty fakultatywne (w zależności od sytuacji w rodzinie studenta):
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości przychodu z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w roku 2023 - zaświadczenie ma dotyczyć członka rodziny prowadzącego zryczałtowaną działalność gospodarczą;
- zaświadczenie z Ośrodka Pomocy Społecznej lub z Centrum Usług Społecznych o korzystaniu w roku złożenia wniosku (2024) ze świadczeń z pomocy społecznej przez studenta lub członka jego rodziny - dostarczają osoby, których dochód miesięczny na osobę w rodzinie wynosi do 600 zł netto i którzy korzystają ze świadczeń z pomocy społecznej;
- oświadczenie studenta o źródłach utrzymania rodziny - dostarczają osoby, których dochód miesięczny na osobę w rodzinie wynosi do 600 zł netto i którzy nie korzystają ze świadczeń pomocy społecznej w roku złożenia wniosku (2024) - wszystkie dochody wskazane w oświadczeniu muszą być udokumentowane;
- zaświadczenie właściwego organu gminy lub nakaz płatniczy o wielkości gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych ogólnej powierzchni w roku 2023;
- zaświadczenie z urzędu pracy potwierdzające fakt pozostawania bez pracy z prawem lub bez prawa do zasiłku - w przypadku bezrobotnych członków rodziny studenta;
- zaświadczenie od pracodawcy lub inny dokument potwierdzający wysokość dochodów studenta lub członka jego rodziny osiągniętych za granicą w roku 2023 - dokument powinien zawierać również informację o wysokości zapłaconego za granicą: podatku dochodowego, składek na obowiązkowe ubezpieczenie zdrowotne, składek na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne;
- umowę dzierżawy - w przypadku oddania części lub całości znajdującego się w posiadaniu rodziny gospodarstwa rolnego w dzierżawę, na podstawie umowy zawartej stosownie do przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników lub oddania gospodarstwa rolnego w dzierżawę w związku z pobieraniem renty określonej w przepisach o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich ze środków pochodzących z Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (tzw. renty strukturalnej);
- umowę zawartą w formie aktu notarialnego - w przypadku wniesienia gospodarstwa rolnego do użytkowania przez rolniczą spółdzielnię produkcyjną;
- dokument potwierdzający wysokość czynszu dzierżawnego;
- umowę dzierżawy gospodarstwa rolnego od Agencji Nieruchomości Rolnych;
- odpis podlegającemu wykonaniu wyroku sądu zasądzającego alimenty na rzecz osób w rodzinie lub spoza rodziny lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem, zobowiązujących do alimentów na rzecz osób w rodzinie lub spoza rodziny;
- przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące wysokość zapłaconych alimentów, jeżeli członkowie rodziny studenta są zobowiązani wyrokiem sądu, ugodą sądową lub ugodą zawartą przed mediatorem do ich płacenia na rzecz osoby spoza rodziny;
- odpis skrócony aktów zgonu rodziców lub odpis podlegającego wykonaniu wyroku sądu zasądzającego alimenty, lub odpis protokołu posiedzenia zawierającego treść ugody sądowej, lub odpis zatwierdzonej przez sąd ugody zawartej przed mediatorem zobowiązujących do alimentów;
- w przypadku, gdy osoba uprawniona nie otrzymała alimentów lub otrzymała je w niższej wysokości niż zasądzone w wyroku sądu, ugodzie sądowej lub ugodzie zawartej przed mediatorem: zaświadczenie organu prowadzącego postępowanie egzekucyjne o całkowitej lub częściowej bezskuteczności egzekucji alimentów, a także o wysokości wyegzekwowanych alimentów, lub informację sądu lub właściwej instytucji o podjęciu przez osobę uprawnioną czynności związanych z wykonaniem tytułu wykonawczego za granicą albo niepodjęciu tych czynności, w związku z brakiem podstawy prawnej do ich podjęcia lub brakiem możliwości wskazania przez osobę uprawnioną miejsca zamieszkania dłużnika alimentacyjnego za granicą, jeżeli dłużnik zamieszkuje za granicą;
- odpis prawomocnego orzeczenia oddalającego powództwo o roszczenia alimentacyjne;
- zaświadczenie od pracodawcy o terminie urlopu wychowawczego studenta lub członka rodziny studenta i okresie na jaki został on udzielony oraz o okresach zatrudnienia;
- decyzję lub zaświadczenie z właściwego ośrodka pomocy społecznej o wysokości i okresie pobierania świadczenia rodzicielskiego;
- decyzję lub zaświadczenie z właściwego organu o wysokości i okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników;
- decyzję lub zaświadczenie właściwego organu o okresie pobierania i wysokości stypendium doktoranckiego, o którym mowa w art. 209 ust. 1 i 7 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
W celu potwierdzenia składu rodziny studenta, w zależności od sytuacji w rodzinie studenta, do wniosku o stypendium socjalne należy dołączyć:
- zaświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły lub szkoły wyższej rodzeństwa lub dzieci studenta powyżej 18 roku życia do 26 roku życia;
- kopię aktu urodzenia dziecka niepełnoletniego;
- odpis skrócony aktu małżeństwa studenta;
- odpis prawomocnego postanowienia sądu rodzinnego stwierdzającego przysposobienie lub zaświadczenie sądu rodzinnego lub ośrodka adopcyjno-opiekuńczego o prowadzonym postępowaniu sądowym w sprawie o przysposobienie dziecka;
- odpis prawomocnego orzeczenia sądu zobowiązującego jednego z rodziców do ponoszenia całkowitych kosztów utrzymania dziecka;
- orzeczenie sądu o ustaleniu opiekuna prawnego dziecka;
- orzeczenie sądu o umieszczeniu dziecka w pieczy zastępczej;
- odpis skrócony aktu urodzenia dziecka - w przypadku, gdy ojciec jest nieznany;
- zaświadczenie z Policji o przyjęciu zgłoszenia o zaginięciu - w przypadku zaginięcia członka rodziny studenta;
- inne dokumenty konieczne do ustalenia składu rodzinie studenta.
Czym jest dochód utracony i jak go udokumentować?
Utrata dochodu oznacza utratę spowodowaną:
- uzyskaniem prawa do urlopu wychowawczego;
- utratą zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych;
- utratą zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
- utratą zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, a także emerytury lub renty, renty rodzinnej, renty socjalnej, rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 2019 r. o rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1051), lub świadczenia pieniężnego przyznanego na zasadach określonych w ustawie o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia;
- wykreśleniem z rejestru pozarolniczej działalności gospodarczej lub zawieszeniem jej wykonywania w rozumieniu art. 16b ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
- utratą zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
- utratą zasądzonych świadczeń alimentacyjnych w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do tych świadczeń lub utratą świadczeń pieniężnych wypłacanych w przypadku bezskuteczności egzekucji alimentów w związku ze śmiercią osoby zobowiązanej do tych świadczeń;
- utratą świadczenia rodzicielskiego;
- utratą zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników;
- utratą stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
W przypadku utraty dochodu przez członka rodziny w roku 2023 lub po tym roku, ustalając dochód, nie uwzględnia się dochodu utraconego.
Udokumentowanie dochodu utraconego:
- dokument określający datę i rodzaj utraconego dochodu np. świadectwo pracy, zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia, kopia umowy zlecenia/o dzieło oraz wysokość utraconego dochodu, np. PIT-11 z roku poprzedzającego rok akademicki;
- druk z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej o wykreśleniu z rejestru pozarolniczej działalności gospodarczej lub zawieszeniu jej wykonywania w rozumieniu art. 16b ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - w przypadku utraty dochodu z pozarolniczej działalności gospodarczej wraz z PIT-28 (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach ryczałtu), PIT-36 (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach ogólnych), PIT-16A (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach karty podatkowej) z roku poprzedzającego rok akademicki.
Pamiętaj !!!
Przepisów o utracie i uzyskaniu dochodu nie stosuje się do dochodu z tytułu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej i dochodu z tytułu wyrejestrowania lub rozpoczęcia pozarolniczej działalności gospodarczej, jeżeli członek rodziny utracił dochód z tych tytułów i w okresie 3 miesięcy, licząc od dnia utraty dochodu, uzyskał dochód u tego samego pracodawcy lub ponownie rozpoczął pozarolniczą działalność gospodarczą.
Czym jest dochód uzyskany i jak go udokumentować?
Uzyskanie dochodu oznacza uzyskanie dochodu spowodowane:
- zakończeniem urlopu wychowawczego;
- uzyskaniem zasiłku lub stypendium dla bezrobotnych;
- uzyskaniem zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
- uzyskaniem zasiłku przedemerytalnego lub świadczenia przedemerytalnego, nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego, a także emerytury lub renty, renty rodzinnej, renty socjalnej, rodzicielskiego świadczenia uzupełniającego, o którym mowa w ustawie z dnia 31 stycznia 2019 r. o rodzicielskim świadczeniu uzupełniającym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1051), lub świadczenia pieniężnego przyznanego na zasadach określonych w ustawie o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia;
- rozpoczęciem pozarolniczej działalności gospodarczej lub wznowieniem jej wykonywania w rozumieniu art. 16b ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych;
- uzyskaniem zasiłku chorobowego, świadczenia rehabilitacyjnego lub zasiłku macierzyńskiego, przysługujących po utracie zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej;
- uzyskaniem świadczenia rodzicielskiego;
- uzyskaniem zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników;
- uzyskaniem stypendium doktoranckiego określonego w art. 209 ust. 1 i 7 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.
Uzyskanie dochodu w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki (tj. w roku 2023):
W przypadku, gdy student lub członek jego rodziny uzyskał dochód w roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki (2023) i osiąga go nadal na dzień składania wniosku, ustalając dochód członka rodziny, osiągnięty w tym roku dochód dzieli się przez liczbę miesięcy, w których dochód ten był uzyskiwany.
Udokumentowanie dochodu uzyskanego w roku 2023:
- dokument określający datę i rodzaj uzyskanego dochodu (np. kopia umowy o pracę, zaświadczenie od pracodawcy o okresie zatrudnienia, kopia umowy zlecenia/o dzieło) oraz wysokość uzyskanego dochodu (np. kopia PIT-11 za rok poprzedzający rok akademicki, tj. 2023);
- dokument potwierdzający rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej lub wznowienie jej wykonywania po okresie zawieszenia w rozumieniu art. 16b ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - tj. druk z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z PIT-28 (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach ryczałtu), PIT-36 (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach ogólnych), PIT-16A (w przypadku działalności gospodarczej na zasadach karty podatkowej) z roku poprzedzającego rok akademicki (2023).
Uzyskanie dochodu po roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki (tj. w roku 2024):
W przypadku, gdy student lub członek jego rodziny uzyska dochód po roku kalendarzowym poprzedzającym rok akademicki (2024) i osiąga go nadal na dzień składania wniosku, dochód ustala się na podstawie dochodu studenta lub członka jego rodziny powiększonego o kwotę osiągniętego dochodu za miesiąc następujący po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu.
Udokumentowanie dochodu uzyskanego w roku 2024:
- dokument określający datę i rodzaj uzyskanego dochodu oraz wysokość uzyskanego dochodu w miesiącu następującym po miesiącu, w którym nastąpiło uzyskanie dochodu - np. zaświadczenie od pracodawcy;
- dokument potwierdzający rozpoczęcie pozarolniczej działalności gospodarczej lub wznowienie jej wykonywania po okresie zawieszenia w rozumieniu art. 16b ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników lub art. 36aa ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - tj. druk z Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej wraz z dokumentem potwierdzającym dochód z miesiąca następującego po miesiącu, w którym dochód został osiągnięty - w przypadku pozarolniczej działalności gospodarczej.
Pamiętaj !!!
Przepisów o utracie i uzyskaniu dochodu nie stosuje się do dochodu z tytułu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej i dochodu z tytułu wyrejestrowania lub rozpoczęcia pozarolniczej działalności gospodarczej, jeżeli członek rodziny utracił dochód z tych tytułów i w okresie 3 miesięcy, licząc od dnia utraty dochodu, uzyskał dochód u tego samego pracodawcy lub ponownie rozpoczął pozarolniczą działalność gospodarczą.
Co oznaczają statusy wniosków w systemie USOSweb?
Wypełniany - wniosek jest w trakcie wypełniania i możesz dokonywać zmian w dokumencie. Wnioski z takim statusem nie będą weryfikowane.
Złożony - na tym etapie nie możesz już dokonywać zmian w dokumencie. Wydrukowany i podpisany wniosek musisz teraz przesłać listem poleconym na adres Biura Pomocy Materialnej.
Cofnięty do poprawy/Cofnięty do uzupełnienia - w trakcie weryfikacji koordynator stwierdził błędy lub braki w dostarczonych dokumentach. Szczegółowe informacje o sposobie poprawy lub uzupełnienia wniosku znajdziesz w komentarzu widocznym w USOSweb lub na swojej skrzynce mailowej.
Gotowy do rozpatrzenia - weryfikacja dokumentów została zakończona. Twój wniosek jest gotowy do rozpatrzenia.
Rozpatrzony - status wniosku informuje, że wkrótce udostępniona zostanie decyzja.
Rozpatrzony (decyzja do doręczenia) - decyzja zostanie/została udostępniona w systemie USOSweb. Decyzja musi zostać podpisana przez Rektora, dlatego pojawienie się jej w systemie może potrwać kilka dni. Z decyzją możesz się zapoznać po zalogowaniu do systemu USOSweb w zakładce "dla wszystkich/wnioski/lista pism administracyjnych".